NU BÖRJAR RESAN !!!

Nu kan jag sluta fundera , när hur, och om det blir osv..
Nu vet jag att det blir av!!

Vaknade sjukt nervös imorse eftersom jag skulle på Sunderbyn sjukhus och träffa Anders Nilsson ang att bli godkänd eller inte!

Eftersom jag hatar att vara sen på möten åker jag alltid i tid, var på kirugen redan kl 10,20 skulle vara där kl 11,,
Så riktigt tidig var jag, mötes av en riktig otrevlig receptionist , hon började med att fråga vart jag bodde, tydligen får man reseersättning om man bor 6,5 mil ifrån, för mig fattas det 0,5 km. Ja sa jag du behöver då inte ge mig ersättning för det.
Sedan säger hon ja då blev det 270 kr, jag tar fram kortet å betalar, sedan frågar jag henne om inte högkostnads kortet gällde?
Då jävlar blev hon galen, Men jag frågade ju om du hade ett kort, du sa att du inte hade det!!
Ja sa jag då har jag då gått och blivit döv de senaste timmarna, för jag hörde då aldrig att du frågade mig något om det!
Fick iaf en stämpel på mitt kort, kan ju vara bra å få det varje gång, man vet ju inte hur mycket spring det blir på sjukhus framöver!

Ja sedan fick jag sitta ner å vänta, max 2 min så kommer en sköterska å ropar på mig, ja det lönar sig att vara i tid tydligen, blev kontroll av vikt , längd och blodtryck, Inget var bra om vi säger så!!
Har på kort tid gått upp 6 kilon :(  INTE KUL!!
Blodtryck 145/95   ( lite högt)
längd 171 cm  har tydligen krympt 2 cm.

Sitter åter igen i väntrummet å väntar!
vid 10,50 kommer yttligare en ssk å ropar på mig, visar mig ett rum som jag ska träffa läkaren i, sitter där och funderar på vad och hur jag ska svara och fråga läkarn om, Skit nervös var jag!!!

Efter ca 2 min kommer läkaren in springandes, hälsar och sätter sig ner,,,

Såg att du varit på gruppträffen?
- jajemen
Har du några frågor??
- nä egeteligen inte, får jag ur mig,
När man kommit så här långt har man nog både googlat och pratat med någon som gjort den, så information brukar vara det man är överöst med!
vi pratade lite om komplkationer, jag frågade honom om att jag har läst att man kan sy ihop tarmen för att minska risken för tarmvred, japp det gjorde dom, men det är ändå ingen garanti att det inte händer, men det pågår en studie om det, men numera gör SUS det på alla GBP patienter!

Sedan frågade han mig vad jag jobbar med, ja som usk:a inom äldreomsorgen, JA då har vi ett problem säger han !
Jaha varför då?
vi sjukskriver bara 2 veckor, så tala med din chef om att få lättare uppgifter 3 och 4 veckan efter op, eftersom du inte får
lyfta tungt, och kan chefen inte ordna det så kontaktar du oss så förlänger vi din sjukskrivning, problemet är bara att försäkringskassan godkänner inte mer än 2 veckor för denna op.
Ja jag frågar honom om när han tror det blir alltså op:en. Tänkte mest på att jag kan ta semester efter de 2 veckorna , så då vet jag absolut att jag slipper lyfta tungt iaf. Han trodde inte att jag skulle få opereras före semesterna!
Jävla skit!!!!
Då får jag iaf veta att jag fått ett godkänande, för han talar om för mig att jag ska få dra iväg på ett EKG och sedan till narkosläkarn och sedan träffa ssk och få op datum.

Så iväg på nästa avdelning för ett EKG, ut kommer en Förbannat snygg kille och ropar upp mitt namn, men gud ska man visa sina meloner, som snare ser ut som tax öron för denna snygging...
Ja det var ju bara att visa sig mindre generad å göra det, Gick helt otroligt bra, tänkte faktiskt på att han har nog sett värre!!!

Sedan iväg till narkosläkarn, inga problem där heller!

och sedan iväg till SSK , där hon frågar mig hur det känns med mitt beslut, jag är dö rädd!!! för komplikationer, men som läkarn sa till mig, tänk på kompliktionerna som du absolut kommer att få om du fortsätter ditt liv i samma bana!
Vi pratade på och hon säger, ja du jag hör att du är på läst, och låter inte ett dugg osäker på beslutet, du verkar veta vad du vill.
Får iaf veta att jag kan få operation den 31/5 (torsdag) eller veckan efter, jag tackar ja till den 31/5. och får veta att jag kommer att vara den första ut, tack för det!
Får med mig medeciner som jag ska ta på operationsdagen kl 0600, även tre drycker som jag ska dricka sista dagen innan op .
Sedan får jag åka hem.

Blev helt perfekt med det datumet! För då behöver jag inte oroa mig om hur jag ska kunna gå tillbka till jobbet efter redan 2 veckor, :
Jag ska ju ha semester första perioden i år som tur är, och min semester börjar så klockrent precis efter dessa 2 sjukskrivnings veckorna slutar, så jag får hela 6 veckor på mig att vänja mig med alla nya vanor, gällande runt mat och sådant !
Perfekt!!

Vad är det som händet detta år?? 2012 verkar absolut vara mitt år , allt verkar gå min väg. Skrämmande kul, när ska bakslaget komma??
Eller är det ett år som bara ska vara så positiv till MIG!!!

Känner mig så glad

I bilen hem är det som luften går ur mig, gråter å gråter alla 4 1/2 milen hem, gråter nog bara för att all spänning släpper, luften går som ur, å trött är jag ,
vad hände???

Känns så otroligt skönt, nu har jag ett datum, ett slut och en början!
NU BÖRJAR RESAN!
HÄNG MED!!!!


















Kommentarer
Postat av: jolene

Åååhhh men gud vad kul! Jösses vad glad jag blir för din skull! :D :D :D TOPPEN! Och helt perfekt med semestern där ju!!! Kram!

2012-04-03 @ 07:37:04
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0