Helgen har passerat!

Har precis kommit hem från vårdcentralen där jag åter igen lämnat blodprov, sa till att jag vill ha telefonsvar ang om jag ska höja levaxinet eller inte, men jag gissar att det blir en höjning åter igen,

Fredag!
Var på sjukhuset å jobbade några timmar med min brukare, Sedan kom dottern hem, så det blev mys kväll för hela slanten, sonen var på konfiramationen hela kvällen , var så trött, Tänk snart sitter man här hela kvällarna å väntar på att sonen ska komma hem, nu får man vara glad att det inte är ofta han kommer hem efter midnatt! Så i stort sett direkt när han kom hem så kastade jag mig upp på övervåningen för att få min date med JB ! alltså John Blund!


Lördag!

Hade jag lovat dottern att vi skulle åka å bada, så sagt å gjort vi åkte direkt efter frukosten, fan vad jag hatar det , att visa mig i badkläder, så rätt uträknat av mig att åka direkt när dom öppnar , det brukar vara rätt tomt på badhuset då! Även denna gång var det så, men tänk att man ska må så dåligt över en själv att man drar sig för att åka å bada med barnen, säger oftast nej, men man kan ju inte alltid säga nej! Dottern älskar att bada så ibland får man faktiskt bara göra det! Men helt otroligt , hur fungerar hjärnan ibland , var tvungen att skratta åt mig själv å hur löjlig man ibland är,, När vi då badat klart så stiger vi iaf upp, skyndar mig från poolen till duschen å hoppas att så få som möjligt hinner se en. MEN HALLÅ!! VEM FAN KAN MISSA VALEN!! Iaf när vi kommer in i duschen så blir jag lycklig att det bara är jag å dotter där så vi duschar å gör oss klar. Kommer in i omklädningsrummet, där står 2 flickor i 12 års åldern klart dom tittar, det kan jag stå ut med! Sedan kommer en mamma in med sina 2 döttrar, börjar byta om, å jag står där å funderar hur ska jag nu göra.... iaf kvinnan klär av sig och utbrister till sina barn, NEj jag glämde ju att ta med mig nya tejp bitar. Då ser jag ju! Tjejen har nog gjort en GBP. så säger flickorna men mamma varför behöver du det, jo ni vet jag tejpar ju så att ärren ska bli så snygga som möjligt, fast jag har redan så mycket bristningar å ärr redan så det gör inte något om jag har några fler :), då frågar hennes dotter henne , men mamma varför får man så där på magen, å hon förklarar att man får det när man är gravid och om man går upp i vikt, ni vet ju att jag har varit JÄTTESTOR! Ja just det ja svarade barnen. NU HÄNDER DET SJUKA!! Helt plötsligt känner jag mig bekväm å kan åter igen börja torka å klä på mig!! MORR!!! Blir så irriterad när jag känner mig så där osäker! Vill oxå kunna känna mig bekväm, å bara få vara utan att behöva känna mig som ett utställnings freak!! Kvällen var lugn å mysig, ett par glas rödtjut blev det, men bara 2 st! Gott å det räckte! Åter igen hamnade jag tidigt i säng, redan kl 22 var jag å dotter i säng, känner mig inte kry i kroppen,

Söndag!!

En helt underbar dag, vaknade kl 10, hade alltså sovit i 12 timmar , knäckt! Förkyld , å jag tror jag hade feber yra natten, en massa konstiga drömmar, Min ena kollega ringde till mig vid 11 och sjukskrevs sig för kommande skift alltså måndag, blev lite problematiskt eftersom jag hade svårt att ta första skiftet eftersom jag skulle på provtagning kl 9, men vi lyckades lösa det iaf, tack till min andra kollega som hoppade in ist så jag kan ta mellanskiftet ist! Puh jobbogt det här när vi mpåste fixa å trixa när någon är sjuk, för nu medans brukaren ligger inne så tar vi inte in vikarier utan vi delar upp dagen på oss ordinare arbetare!!


Måndag!

har alltså varit på provtagningen! Väntar på att åka in mot piteå älvdals sjukhus å göra mitt skift 12-17 Sedan ikväll blir det till att hjälpa sonen plugga till prov åter igen! Funderar, Kan jag ringa sunderbyns sjukhus å fråga om jag har någon tid inplanerad hos kirugen?? vad tycker ni?? Jag ringde ju den 23 januari, och blev uppsatt på väntelistan , de trodde att jag skulle få en tid i vår, men jag vill ju bara få ett datum, vare sig det är i mars eller april, vill veta! Ska jag våga??
 Nä nu blir det till att surfa runt lite, bara fixa kaffe först! hörs!


Kommentarer
Postat av: Marina

Kul med uppdateringen. ABSOLUT ring å kolla... klart man vill veta!!



Hur har det gått med maten i helgen? fyller du i än?

Här har det gått SKIT! Har inte överätit eller så men inte fyllt i helle. Dock idag gjorde jag chokladbollar och ÖVERÅT.Ett räjalt återfall kan man säga... Å mår ju där efter... TRÖTT SJUKT TRÖTT!!!

2012-02-13 @ 19:43:32
URL: http://marina78.blogg.se/
Postat av: jolene

Hur gick det med förkylningen då? Jag är också förkyld!!!



Jag förstår dig precis angående badhusbesök, men tro mig, ju mer arg du blir på dig själv, desto mer jobbigt tycker du att det är. Försök att vara snäll mot dig själv och acceptera att såna saker är jobbiga för dig, och att det är okej att känna som du känner. (dina tankar däremot är bara tankar och de ska du inte ta som fakta). Alla, smal som tjock som ung som gammal har komplex och nojjor, du är inte onormal! :P



Absolut, ring och tjata lite på dem! :P

Kram!

2012-02-14 @ 09:27:40
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0