I morgon en spännande dag!

Kommer verkligen att försöka blogga mycket , delge mig om ett och annat. Bloggen kommer att bli min soplåda för tankar och känslor!

Den 28 november träff med läkare fick remiss Till Sunderbyns sjukhus för GBP !
Redan den fått tid för gruppträff på sunderbyn för info om GBP operation med läkare , dietist och en person som är GBP opad!
Så i morgon Den 20 januari är det dax!
Ska bli spännande att få all info, fast måste ju säga att jag är rätt informerad ändå! Men information dödar inte!

Det enda jag egeteligen är riktigt störande nervös över är, kommer jag att klara mig utan några rigtigt hemska komplikationer??

Den frågan kan ju ingen riktigt svara på , ingen ! Så det känns jobbigt !

Har följt med Lindas blogg www.trasdockanlinda.blogg.se ! hennes liv blev verkligen förstört av denna op, hon som hade drömt om ett helt annat liv, än det hon fick, hjärtat riktigt värker när jag läser hennes blogg! Hoppas verkligen att hon snart får den hjälp hon behöver, för hennes skull, hennes barn och man! Tänk om det fanns något man kunde göra för att hjälpa henne!
ursh, man blir så berörd av hennes historia.

Så med den informationen så bör man nog tänka sig för en eller två eller rent av 1000 gånger innan man väljer denna metod! För det finns ingen garanti att ditt liv blir bättre bara för att du gör en GBP op!

Det man hör är ju solskens berättelserna, så man bör söka info även av mardröms berättelserna oxå!
Så att man får sig en sann bild av vad som kan hända!

Jag har inte berättat för så många i min omgiving vad jag har tänkt det tar jag när det närmar sig!
Min sambo är medveten ( han var inte positiv till en början, men han behövde nog bara tid på sig att fundera å tänka )
sen är det min Underbara , starka kusin som vet ! Hon är verkligen helt underbar finns där i alla lägen! LÖV YOU :)
Sen en kollega till mig som dessutom är GBP opad, hon kommer att bli eller hon är min mentor igenom detta , hon har erfarenheten och förståelsen!

Sen Snart så kan det ju vara så att mina anhöriga , och vänner hittar denna blogg!
Så om ni gör det säger jag Välkommen ! :)

Tänker inte ta det bland mina anhöriga å vänner förrän det börjar vara dax, för det finns så mycket fördomar, och åsikter å just nu känner jag inte för att måsta stå till svars!

När diskutioner om överviktiga kommer på tals så får man bara höra, jamen det är ju bara att äta mindre och röra sig mer, där är lösningen , å dom som gör en GBP OP tar bara en qvick fix!
Blir så föbannad när jag hör det, visst måste även jag förstå att bland alla som gör denna op kanske en bråkdel gör det pga det, men jag hoppas verkligen att de som tar beslutet att faktiskt göra denna op är medveten att det är absolut ingen qvick fix! Det är ett beslut som du får leva med resten av ditt liv! vare sig open gått bra utan komplikationer, men du kan ju även vara en bland dom som faktiskt får en jädrans massa problem!

Nu dax att jobba lite!


Kommentarer
Postat av: Kusin marina

Va kul att du kommit igång m bloggen igen. Å tack snälla för de underbara orden:-) jag tycker du gör rätt i att verkligen fundera en extra gång och då vet du ju sen vad du kommer fram till. Å som du skriver även sätta sig in i biverkningarna men även biverkningarna som kan va då vi bär på övervikt. Men för mig är den stora frågan. Sitter det i huvudet el. kroppem???

2012-01-19 @ 22:25:55
URL: http://http:/
Postat av: jennyflenny

Så kul att du startat blogg igen. Du gör rätt som kollar både för och nackdelar.

Förstår att det är svårt att ta det där avgörande steget.För man vet ju inte hur det blir efter operation.

Jag stödjer dig hur du än gör i slutändan.

kramar i massor.

Hur har det förresten gott med medecineringen?

2012-01-20 @ 22:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0