Oj vilken dag !!

Oj ! Är vi helt säkra på att det inte var idag det var fredag den 13: de ?? Oj oj !
Inget farligt , men en semesterdag tillbringandes på flera sjukhus å vårdcentraler var inte min tanke !

Dagen började med att jag skulle iväg på sunderbyns sjukhus för grupp träff! Tur jag for i tid , snö rök å jävligt halkig E4 à . Men lyckas komma i tid iallafall , kom in på kirugen å där var det massor av knubbisar gick inte riktigt ta miste på om jag kom rätt ! Ja iaf så tog jag nr kapp å satte mig , nr 6 hade jag tur ! Blev min tur att anmäla mig i receptionen å när jag då kom fram å började meddela vem jag var hör jag en kille säga URSÄKTA jag tror jag har nr 6 😱☺ nä sa jag det har jag , sen kollade vi ! Pinsamt jag hade nr 9 !
Bra start , ursäktade mig å blev knall röd !! Men sur vart han inte i allafall ! Tur !
Sen hade vi då grupp träffen , mycket bra info !
Man fick mycket att tänka på iaf !

Sen när mötet var över var min nästa plan att käka lunch , men inte det såg att jag haft flera missade samtal från skolsköterskan + att hon hade skickat sms , sonen min hade gjort sig illa i armen , så järnet tillbaka till byn , hämta honom å iväg till läkarn på vc , DEnne läkare kom från Kina , å frågade vad som hänt å kollade på sonens armbåge , i panik säger han nä det här måste ni åka in till Piteå med , han måste RUNKA armen , jag å sonen på 14 år tittade på varandra å höll på att brista ut i skratt , inte lätt för han att bryta så mycket , men sagt å gjort så åkte vi in till Piteå , in på röntgen sen vänta , ner på akuten för att träffa en till läkare , sonen fick åter igen berätta vad som hänt ! Läkarn såg konstig ut , fick be han kolla på runk resultatet , nä röntgen svaret , jaha har han redan röntgat , läkarn iväg å vi åter igen vänta vänta vänta , sen kommer läkarn in , nä inga skelletskador , börja känna å klämma sen blev läkarn lycklig som ett barn , han höll på å vände å vred sonens arm , såg att sonen nästan ville slå till han , för ont gjorde det !
För i nästa Sekund kunna sträcka ut armen ordentlig ! Sonen lika chockad som jag !
Någonting hade iaf låst sig , hoppat ur led i armbågen , nåt på sidan om armbågen ,
Så efter alla dessa timmar nu åter hemma !

Jo när jag hämtade sonen från skolan så var vi mm från en krock , en gamgubbe sket i höger regeln å bara körde ut , fick panik bromsa å väja mot snöhög annars hade jag kört in i hans passagedörr ! Morr la mig på tutan å var förbannad !
Men han var då klart i sin egen värld för 3 SEK senare skulle han ut på en en annan väg , körde bara ut utan att titta å var åter igen på väg å orsaka en olycka!

Så nu mina vänner har man tagit sig en varm dusch å ett glas vin !
Å njuter att allt gick bra idag iaf !

Å mitt möte på jobbet fick dom klara sig utan mig :)

Trevlig kväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0