Dag 5 med min nya mage!!

Jag ska försöka sammanfatta alla dessa dagar som har hunnit gå hädan!

31/5  Torsdag operationsdagen

Börjar med att jag blir väckt vid 04,00 på morgon för att få lite medeciner och pencellin inför op!
Får lov att somna om , blir åter väckt kl 05,40,
In i duschen åter igen, skulle ner på op kl 07,30

Vid 7,00 ringer jag hem, är en nervknippe av dess like, livrädd att jag inte kommer att vakna upp igen!
eller att vakna för att sedan somna om å aldrig mer vakna , tror därför jag var klarvaken nästan hela tiden på uppvaket! haha

kommer iaf ner på op vid 7,30 , där fanns det ingen tid till att vara nervös allt gick som så fort!
kommer ner åker direkt in på förberedelserummet , får hoppa över till op bordet , svisch in på op salen, spändes fast, in kommer narkosläkaren, å vips så sov jag!

Vaknade upp vid 9.00 kände mig pigg å utan smärta, men ifs jag vågade fan inte röra mig heller :)

ssk frågade mig gång på gång om jag hade ont, nä det går så bra, å vid 10 så kom smärtan som ett brev på posten, fy fan
Men tjurig som jag är så låter jag bli att be om smärtstillande, å dom frågar å frågar  å säger men det syns ju på din puls och blodtryck att du har smärta, nä det går så bra.
Men vid 12 tiden så säger jag till att nu ger jag mig, ge mig nåt NU mot smärtan, jag klarar inte det längre!!
Dom fnissar å talar om för mig att jag var då en tjurig brud :)
Sedan vid hör jag hur 2:an 3:an och även 4:an kommer in på uppvaket:)

Vid 14,30 får jag åka upp till avd igen, går på toaletten å känner mig hur pigg som helst!
 Men visst smärtan kom å jag höll ut tills jag inte klarade det mer!

Så tråkigt det vissade sig att vi var fyra tjejer som gjorde op, å jag fick ligga själv :(
SSk sa att det var bara för mig att gå över till dom om jag ville de tyckte att de var helt okej, men blyga jag valde att inte gå över till dom, jag låg inne hos mig å försökte se film, men varje gång så somnade jag till så jag gav upp

Jo när jag kom upp så slog jag givet igång telefonen å oj en massa sms, blev mest chockad över attt svägerskan hade skickat sånt otroligt sms åt mig, det hade jag aldrig kunnat förutse!

Jaja vid 17 tiden kom det en ssk in å sa att tydligen hade dom platsbrist, å dom brukar inte blanda tjejer och killar men de sa att de hade fått in en man som hade varit tvungen att akut operas , men klart att det var okej , inga problem.

Mannen kom upp från uppvaket pigg som tusan å surrade också som tusan, inte en lugn stund där inte, jaha sa han ska du oxå opas?
Ja jag gjorde det i morse, en gbp, å han bara ja, ja det gjorde jag för 2 år sen å jag har gått ner 60 kg å aldrig ångrat mig en sekund, jag fick en komplikation av open idag, tarmvred :)
Jamen tack för den infon, trevligt att få de delat med sig när man ligger där ny opad, hahaha

men när han opade sig så sydde dom ju inte tarmen som dom gör idag, så hoppas att man slipper det i framtiden :)

Natten var hemsk jag sov inte många timmar, tur det finns smärtlindring!

1/6 Fredag

Fortfarande en jävla smärta, mest att det tryckte ¨på under difragman å mellan skulderbladen, ursh ursh

Fick åka hem vid 13 tiden

hem å bara softa!

När kvällen kom gick jag å la mig tidigt, tror hon var redan vid 21, fan skit enda sättet var ryggläge å jag hatar att ligga på rygg , å det var inte heller skönt, så fick ropa på sambon som, fick komma upp å palla upp 2 täcken bakom min rygg så jag kom högre upp, blev nästan sittandes i sängen,
sov inte mycket heller denna natt!

2/6 Lördag

Mycket mindre smärta, men blev intag gånger 2 denna dag med smärtstillande
halleluja kunnde ligga på min vänstra sida denna natt!
Å vad jag sov, så otroligt skönt att få sova en hel natt

3/6 Söndag

avvtagande av smärta
Börjar känna mig som en människa igen
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0